Dienstverlening & Bestuur

Beleidsvelden Dienstverlening & Bestuur

Dit beleidsveld omvat de onderwerpen:

  • Burgerzaken;
  • Gemeentelijk Contact Centrum (GCC).

Wat willen we bereiken in 2024?

  • Het verhogen van de gehele klanttevredenheid ten opzichte van 2023, waarbij we ernaar streven tot de beste 10 kleine gemeenten van Nederland te behoren.

Wat gaan we daarvoor doen?

Om de klanttevredenheid met betrekking tot de uitvoering van de wettelijke taken te verbeteren:

Burgerzaken

  • Uitbreiding van Burgerzakenproducten die digitaal aangevraagd kunnen worden, bijvoorbeeld inhouding of vermissing van reisdocumenten en een uitbreiding op de digitale mogelijkheden m.b.t. aanvraag reisdocument;
  • Verbetering in de communicatie van alle Burgerzaken producten;
  • Vanaf 2024 kan een vernieuwing/wijziging stempas aangevraagd worden met DigiD;
  • Verkiezingen goed organiseren zodat het aantal hertellingen geminimaliseerd wordt;
  • Burgerzaken blijft scherp op identiteitsfraude door training van personeel en m.b.v. apparatuur om documenten te scannen op echtheid.

GCC:

  • Servicenormen en meetpunten implementeren. Servicenormen communiceren. Afspraken maken in de organisatie over hoe dit waar te maken;
  • Verbeteren van de externe bereikbaarheid organisatie breed (van eerste contactmoment naar contactmoment organisatiebreed).

Randvoorwaarden en risico's
Een applicatiebeheerder voor Burgerzaken is nodig om verdere digitalisering van Burgerzakenproducten mogelijk te maken en om de huidige producten up-to-date te houden. Indien dit niet gebeurt heeft dit effect op het gewenste (hoofd)doel om tot de beste tien kleine gemeenten van Nederland te behoren op het gebied van dienstverlening.

Deze pagina is gebouwd op 11/07/2023 13:27:48 met de export van 11/07/2023 13:19:52